Tikslai

Reguliarus tikslų kėlimas ir peržiūrėjimas yra vienas svarbiausių dalykų siekiant sėkmės. Tai padeda susifokusuoti ir kiekvienoje situacijoje, kai reikia priimti sprendimą, turite tvirtą atramos tašką – aiškiai žinote savo tikslus ir jais besivadovaudami renkatės. Dauguma iš mūsų svajoja, keliasi tikslus mintyse, bet taip jų ir nepasiekia. Labai svarbu tikslus formuluoti popieriuje. Taip Jūs jau žengiate pirmą žingsnį jų siekimo link. Juk negalite pataikyti į taikinį jo nematydami? Užsirašę savo tikslus jau turite taikinį. Kitas svarbus dalykas turėti pakankamai didelius tikslus, kad jie Jus motyvuotų tiek, kad įvairios kliūtis jų neužstotų ir Jūs toliau judėtumėt pirmyn. Visai nesenai susimąsčiau, kad pasiekiau viską apie ką svajojau prieš du metus. Tada suvokiau, kad kaip ir turiu išsikėlęs naujus tikslus, bet nesu jų išsigryninęs, dėl to sėdau ir viską susirašiau. Šįkart pasinaudojau technika, kurią rekomenduoja A. Robbins (anksčiau naudojausi Brian Tracy, apie ją dar bus įrašas). Šiame straipsnyje trumpai apžvelgsiu Robbins‘o tikslų kėlimo techniką:

Pirmiausia, prieš pradėdami kelti tikslus įsitaisykite patogiai, pasiimkite kuo ir kur rašyti, ir nusiteikite tam paskirti mažiausiai valandą laiko. Kitas labai svarbus dalykas yra tai, kad prieš pradėdami keltis tikslus užduotumėte sau klausimą: ką daryčiau, jei būčiau tikras, kad pasiseks? Kokios veiklos imtumėtės, jei šimtu procentų žinotumėte, kad negalite susikirsti? Formuluodami savo svajones stenkitės laikytis šių taisyklių: reikškite jas teigiama forma, aprašykite kokius pojūčius Jums sukels pasiektas tikslas, apibrėžkite savikontrolės procedūrą – kaip sužinosite, kad tikslas jau pasiektas, keldami tikslus orientuokitės, kad jie skatintų Jūsų bei kitų gerovę, bei niekam nekenktų. Nuo dabar Jūs pradedate kurti savo gyvenimą tokį, kokį jį norite matyti.

1. Sudarykite savo svajonių sąrašą: ką norite turėti, daryti, kuo būti ir kuo dalytis. Kurkite vaizduotėje žmones, jausmus, vietas, veiklas – viską kas susiję su Jūsų išsvajotu gyvenimu. Visa tai kas dedasi Jūsų vaizduotėje rašykite ant popieriaus, nevaržykite savęs, nesukite galvos ar tai įmanoma ar ne, tiesiog rašykite visas svajones ir tai kas su jomis susiję. Aprėpkite platų gyvenimo sferų lauką: darbą, šeimą, santykius, mentalines, emocines, socialines, materialines ir fizines būsenas. Nesustodami rašykite, skirkite tam mažiausiai dešimt ar penkiolika minučių.

2. Peržvelkite ką tik sudarytą sąrašą ir įvertinkite, kada tikitės gauti tuos rezultatus. Kiekvienam tikslui parašykite tikslų terminą, kada norite tai pasiekti. Nustatydami terminą mes įsipareigojame patys prieš save, o kartu duodame užklausą savo protui pajungti išgales to tikslo siekimui. Ilgalaikiam tikslam numatykite ir pirmuosius žingsnius, kuriuos žengsite jų link.

3. Išsirinkite 4 svarbiausius šių metų tikslus – kas labiausiai jaudina ir kas suteiks Jums didžiausią pasitenkinimą. Išsirinkę, būtinai parašykite argumentus kodėl Jūs tikrai pasieksite tuos tikslus. Pasakykite sau kodėl esate tokie tikri, kad pasieksite šiuos tikslus, ir kodėl Jums svarbu juos pasiekti. Jei rasite pakankamai priežasčių, ar motyvų, imtis veiklos, tai ir padarysite. Jim Rohn visad sakydavo, kad pakankamai motyvų turinčiam žmogui nėra nieko neįmanoma.

4. Dabar, patikrinkite savo svarbiausius tikslus atsakydami į šiuos klausimus:
a. Ar jie išreikšti teigiama forma?
b. Ar išsiaiškinote, kokius jie sukels sensorinius pojūčius?
c. Ar apibrėžėte savikontrolės procedūrą?
d. Apibūdinkite, ką patirsite juos pasiekę, ką matysite, jausite.
e. Atkreipkite dėmesį, ar sugebėsite juos pasiekti patys ar reikės kitų pagalbos.

5. Sudarykite turimų išteklių sąrašą. Pradedant bet kokią veiklą, reikia suskaičiuoti, kokius išteklius ar įrankius tam turite. Surašykite prie tikslų viską, kuo galėsite pasinaudoti siekdami tikslo: nuo charakterio bruožų iki laiko, energijos, bei finansų.

6. Dabar ramiai atsisėskite ir prisiminkite mintyse gyvenimo periodus, kai naudojotės šiais įrankiais efektyviausiai. Iškelkite iš atminties 3-5 atvejus, kai Jums viskas absoliučiai sekėsi. Užsirašykite tai ir pabrėžkite tai kas lėmė sėkmę.

7. Apibūdinkite savo būsimąsias asmenybės savybes. Kokie turėtumėte būti, kad pasiektumėte iškeltus tikslus. Gal tai tam reikalinga disciplina, ar specialios žinios, kurių dar neturite? O gal reikia išmokti geriau planuotis laiką? Išsamiai aptarkite kokių savybių reikia pasiekti kiekvieną Jūsų tikslą, taip žinosite, kokių išteklių Jums dar trūksta.

8. Nusakykite esamus kliuvinius. Vienas iš būdų įveikti savo paties susikurtus apribojimus – tiksliai juos atpažinti. Smulkiai analizuokite savo asmenybę, kad suprastumėte, kas neleidžia Jums gauti trokštamų rezultatų.

9. Dabar apmąstykite keturis savo pagrindinius tikslus ir sukurkite laipsniško jų siekimo pamatus. Klauskite savęs: ką turėčiau padaryti pirmiausia, kad pasiekčiau štai tokį tikslą? Kas trukdo gauti man tai dabar ir ką galiu padaryti, kad pašalinčiau kliūtis? Trumpai tariant susidarykite nuoseklų veiksmų planą nuo to, kur Jūs esate dabar, iki to, kur Jūs norite būti.

10. Pasirinkite kelis tinkamus modelius. Užsirašykite trijų – penkių asmenybių, kurios jau pasiekė tai ko Jūs siekiate, vardus ir keliais žodžiais nusakykite sėkmę atnešusius jų bruožus, bei elgsenos ypatumus. Robbins‘as rekomenduoja užsimerkti ir įsivaizduoti, kad šie žmonės Jums duoda patarimus, kaip pasiekti savo tikslų. Pabandykite, tai išlaisvina protą ir duoda puikių rezultatų. Aš asmeniškai esu linkęs susitikti su tokiais žmonėmis ir prie kavos užduoti klausimus ir gauti realius atsakymus.

11. Nupieškite vaizduotėje svajonių dieną. Su kuo bendrausite? Kaip ji prasidės? Kur eisite? Ką veiksite? Apžvelkite tai nuo pat ryto iki vakaro. Kokioje aplinkoje gyvensite ir kaip jausitės, visa tai pieškite savo vaizduotėje. Gal tai pasirodys keista, bet jei nesusidarote prote aiškaus svajonių dienos vaizdinio, tai kokie šansai ją išgyventi realybėje?

12. Susikurkite savo namuose aplinką, kuri skatintų kūrybiškumą ir tikslų siekimą, nes viskas prasideda būtent namie.

Taigi, dabar turite aiškius nurodymus, ką reikia padaryti norint susikurti savo svajonių gyvenimą. Aš naudodamasis šia technika prirašiau 10 lapų. Efektas jaučiamas iškart, Jūsų mintys, veiksmai ir aplinka pradeda orientuotis į Jūsų tikslus, nes savo protą Jūs užprogramuojate jų siekti. Nenustebkite vieną dieną nubudę ir suvokę, kad turite viską ką kažkada aprašėte popieriuje – tai nuostabus jausmas. Sėkmės!

Autorius: Andrius Čepkus
Šaltinis: www.lyderystesakademija.lt